maanantai 13. toukokuuta 2013

Ai pulleat posket tai leveät leukaperät?

Poskeni ja leukani ovat leventyneet vuosien saatossa melkoisesti (arvioitsijana oma kriittinen mieli, toim. huom.), mutta luulin tämän johtuvan vanhenemisesta, sillä esimerkiksi isälläni ja veljelläni poskien muoto on muuttunut vuosien saatossa samalla tavoin.

Mutta johtuuko se? No kuulkaas kyllä ei johdu.

Kävelin muutama kuukausi takaperin hammaslääkärin vastaanotolle, jossa ystävällinen hammastäti heti ensi vilkaisulla ilmoitti, että tässä meillä on todellinen bruksaajan malliyksilö suoraan oppikirjasta, katsokaa nyt näitä leukaperiä.

Bruksaus, eli hampaiden narskuttelu, on syyllinen muun muassa mittaviin päänsärky- ja niskasärkyongelmiin sekä lisäksi kaiken pahan pirulainen, mitä poskiini tulee.

Ja nyt muutama kuukausi diagnoosin jälkeen voin ilokseni ilmoittaa, että tuoreen aviomieheni vieressä ei suinkaan enää nuku iloinen, hidastetusti tukka huojuen kulkeva seksikissa (koska sitähän mää niinku oon aina ollu)...

Uroon unelma. Ei siis minä, vaikka varmasti hirrrrrrvittävän paljon saman näköinen ;). Kuva: Victorias Secret

Vaan itse Jaws – hello!

Kuva: EON Productions

Mhää shain nimithäin nhää hammaskiskhot nhyt ja oon muutenh shiih toshi thyytyväinen. Niithä pithää pithää jokha yö. Varmasthi authaa toshi paljo näihhin mun päänshärkyihin. Jea.

<3 Hannele

3 kommenttia:

  1. Shiis mulla on ihan shama juttu enkä kuulemma näytä ne shuus kauheen shekshikkäältä, ja vielä vähemmän kuulemma kuuloshtan :D
    Mä en narskuta, mutta puren hampaita yhteen. Ilmeisesti oon tehnyt sitä jo vuositolkulla tietämättäni, ja sen seurauksena joka hammas täynnä kiillevaurioita. Ja sen seurauksena jatkuvasti reikiä hampais vaikka miten hoitaa.. Kerran kun kiille halkee ei se siitä enää korjaannu :( kiskoilla koitetaan nyt vähentää lisävaurioita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo she on jänhä miten she puhumminen on niinkhu toshi vaikheeta ne shuusha :D.

      Mutta siis ilmeisestihän nämä hommat alkavat jo lapsena, eli olen tietämättäni narskutellut hampaita jo ihan lapsesta, iiks. Onneksi sentää kiillevaurioita ei ole tullut, vaan tilanne ehdittiin korjata sitä ennen. Mutta aivan mahtavaa päästä eroon tästä ikävästä tavasta, koska päänsärkykohtaukset ovat olleet ihan arkipäivää jo pitkään :(.

      Ja tsemppiä meille seksikissoille! We rock! :D

      Poista
    2. Jep \oo/

      Mahdankohan määki sit purru jo lapsena hampaita, tuollasesta ei ollu tarkemmin puhetta hammaslääkärin kans.. Tosin viime kesänä loman aikana en käyttäny kiskoo enkä myöskää kärsiny päänsäryistä, niskakivuista tai hammasoireistakaan. Viittais siis stressiin tää pureminen :) Mun logiikalla ainakin :D

      Poista

Kiitos kommentistasi!